Vlada je na današnjoj sjednici donijela Nacionalni program željezničke infrastrukture za period od 2024. do 2026. godine.
Kako je saopšteno, tim programom se, na osnovu stanja željezničke infrastrukture, utvrđuju planovi izgradnje nove, rekonstrukcija i održavanje postojeće željezničke infrastrukture, određuju prioriteti i dinamika realizacije, „kao i visina i izvori, odnosno potencijalni izvori potrebnih finansijskih sredstava za njegovo izvršavanje“.
„Osnovni koncept strategije (smjernica) razvoja željezničke infrastrukture određen je dugoročnim ciljem – članstvom u Evropskoj uniji. Željeznička infrastruktura ulazi u novo razdoblje opterećena dotrajalošću i skromnom funkcionalnom sposobnošću infrastrukturnih podsistema, te potrebom prilagođavanja zahtjevima transevropskog željezničkog sistema. U fazi tekućeg održavanja i manjeg investicionog održavanja, cilj je da infrastruktura ostane na postojećem nivou i da se dovede u projektovano stanje. Finansiranje ove faze obavlja se uz podršku državnog budžeta i ulaganja od strane upravljača infrastrukture od sredstava ostvarenih po osnovu korišćenja infrastrukture“, saopštila je Vlada.
Navode da je u fazi rekonstrukcije cilj otklanjanje tzv. „uskih grla“, dok je u fazi modernizacije cilj da željeznički transportni sistem u Crnoj Gori bude kompatibilan sa transportnim sistemom Evropske unije.
„Finansiranje ove faze obavljaće se iz strukturnih fondova Evropske unije i kredita međunarodnih finansijskih institucija. Realizacijom planiranih aktivnosti, projekata i radova definisanih Nacionalnim programom očekuje se bolja povezanost sa mrežom panevropskih koridora i privlačenje robnih i saobraćajnih tokova u regionu iskorišćavanje potencijala Luke Bar što će imati multiplikativne efekte na ukupan ekonomski rast“, zaključuje se u saopštenju.
Ovaj članak je prvobitno objavljen na sajtu: Bankar.me
Izvor članka pripada ovom sajtu.